Slagit lite mer frivoliteter och påbörjat eget mobilfodral!

Japp. Och såhär såg det ju då ut första gången jag slog frivoliteter:         

Sedan dess har jag testat ett annat mönster, i ett normaltjockt, rött virkgarn. Kändes smått klumpigt och jag är nu iallafall på det klara med att jag kommer föredra lite finare garner att slå frivoliteter i.

Den nedre blomman slogs idag efter samma mönster som den första - fotade båda samtidigt. Tekniken har förbättrats avsevärt, nu saknas bara en vettig nål (använder en spetsig och sticker mig själv titt som tätt), samt shuttlar så jag kan testa den varianten också. Har hittat billiga nålar och shuttlar på Roseground och de kommer beställas i samma stund som pengar rullar in. Inte tusan fixar jag att vänta på tomten, hen får komma med tunnare 100% bomullsgarner åt mig istället! Vill absolut inte ha något syntetiskt, det ökar risken för kontaktallergi och släpper ifrån sig plaster i tvätten. Kan inte tänka mig att tillverkningsprocessen ser så naturvänlig ut heller.

Nya blomman behöver blockas och pressas. Sedan ska båda sys på det där egna mobilfodralet jag arbetar på. Bild på den kommer när jag är klar. Fast jag kan posta videon som jag gått efter när jag sytt ihop fodralet: Tutorial av Made By Marzipan.